نمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرا داخلی

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران

کد:N 11

محوطۀ باز فرهنگسرای نگارستان باغی سرسبز در مجاورت دو بنای تاریخی کاخ مرمر و کاخ نگارستان است که توسط دیوارهای نیم بستۀ آجری از خیابان های اطراف جدا شده است. در میانۀ باغ، آمفی تئاتر روبازی طراحی شده که اطراف آن را پیاده روها، باغچه ها و درختان قدیمی و جدید باغ فرا گرفته اند. ساختمان اصلی فرهنگسرا کاملاً در دل زمین ساخته شده است، و به جز دو حیاط ورودی پلکان دسترسی و نورگیر وسیع سرسرای میانی نمود خارجی دیگری ندارد.در ادامه با ما در سایت معمار لایف همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران

علاوه بر ساختمان اصلی، دو بخش کوچک دیگر نیز در اطراف بستر طرح وجود داشته است که در هنگام اجرا از ساخت آنها صرف نظر شده است. این ساختمان پس از بهره برداری به عنوان موزۀ قرآن مورد استفاده قرار گرفته است.

فرهنگسرای نگارستان ابتدا به شکل مستطیلی کشیده در امتداد محور شمالی- جنوبی بستر طرح که از کاخ مرمر می گذرد، در سه طبقه- به عمق 5/13 متر- طراحی شده است؛ این فرم مستطیل خالص در مراحل بعدی برای حفظ درختان موجود دچار دخل و تصرفاتی شد. جلوخان فرو نشستۀ ورودی های اصلی، هال کوچک ورودی، و سرسرای وسیع میانی- که در سه تراز ساختمان تکرار می شود- به ترتیب ارتباط با فضاهای داخلی را فراهم می سازند.

سرسرای میانی به همراه گالری هایی در شرق و غرب بنا که نقش ارتباطی- نمایشگاهی دارند، فضاهای نمایشگاهی فرهنگسرا را شکل می دهند. سالن اجتماعات، و بخش های اداری و خدماتی مجموعه در شمال این سرسرای میانی، و کتابخانه و تأسیسات در جنوب آن واقع شده است.

مهم ترین تصمیم دربارۀ نحوۀ همنشینی فرهنگسرا با کاخ های مرمر و نگارستان، فرو بردن بنایی جدید به داخل زمین است. با این تصمیم، طراح در برابر بناهایی که جزئی از تاریخ سیاسی دوران معاصر ایران هستند ادب و تواضع نشان می دهد، در عین حال با این عمل ماجرای طراحی حجم و نمای بیرونی فرهنگسرا را به موضوع سازماندهی فضای باز تغییر می دهد.

در تصمیم مهم دیگری مدخل اصلی مجموعه از سمت جنوب غربی فرهنگسرا، از سوی خیابان امام خمینی در نظر گرفته شده است که به محوطه ای باز در جنوب کاخ نگارستان می رسد. جلوخان ورودی فرو نشستۀ  فرهنگسرا- به شکل حیاط کوچک و خوش تناسبی که قاعدۀ هشت ضلعی دارد- در شرق این محوطۀ باز قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق پلکانی میسر می شود. معماری پلکان و حیاط فرو نشستۀ ، و سپس نمایی از ورودی اصلی بنا که پیش رو قرار می گیرد بی شک از نقاط قوت طرح است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:46
  • حجم فایل:10 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

 

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران،دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران،دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران،دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نگارستان تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *